Tillbakablick året 2012, Januari

Gott nytt år på er alla underbara! Jag hoppas ni fått ett fint år och satsar mot ett ännu bättre 2013. Jag är för ovanlighets skull förväntansfull inför det kommande året, jag har mycket på gång, och 2013 kommer bli mitt mest händelserika år någonsin! Mer om det blir det så småningom :)
 
Nu tänkte jag bjuda på en liten tillbakablick på det gågna året i olika inlägg, Jag börjar med Januari! I Januari var denna blogg endast två månader gammal, jag hade beslutat mig på att lägga ner min gamla blogg och börja om på n ytt, denna gång med en tydligare skönhetsprofil. Inläggen var många eftersom jag var entusiastisk och ville skapa en kanonbra blogg, jag hade även mycket bloggmaterial under denna månad.
 

Under Januari månad blev jag kär i Marc and Jacobs parfym Daisy som jag inhandlade under min och min sambos semester  i Tunisien några månader tidigare. Jag köpte två läppstift från Lancome, varav ett, beige couture blev en stor vardagsfavorit med perfekt nyans för mig och den gled på som smör på läpparna!
Ett annat läppstift jag testade kom från Viva la Diva, jag var ute efter ett "my little pony" stift i glad och härlig färg, detta var NÄSTAN på prick vad jag sökte! Det var första gången jag testade någon av deras produkter (och än så länge enda gången), och jag älskade färgen men avskydde lukten! Flera kommenterade och gillade också färgen på stiftet, namnet på detta var very violet.
Jag shoppade loss på make up store under mellandagsrean, det blev flera ögonskuggor, två läppennor och en ögonpenna. Jag hade sett fram emot detta så jag skulle komma upp i tillräcklig stor summa för att bli medlem. Efter detta har jag bara köpt någon enstaka produkt och flera av skuggorna använder jag knappt, så detta inköp var på många vis onödigt! Jag hittade dock en favoritskugga, den rostbruna Viva, och en underbar läppena, frosted berry. Rougen Complex inhandlades också vid samma tillfälle, och detta använder jag idag nästan dagligen.
Jag gjorde en härlig pastellsminkning, tidigare hade jag också färgat håret och bytt frisyr till en page. Till min födelsedag gjorde jag en skarp sminkning som jag fick fint beröm för av den söta personalen då jag var och handlade inne på body shop. Senare under kvällen fick jag en primer från smashbox av mina underbara vänner, den har blivit en stor favorit och används fortfarande flitigt.
Jag köpte hudvård från Dermanord, deras produkter var en fullträff! Naturliga ingredienser och helt underbara på huden. Framförallt otroligt dryga, de har precis tagit slut!
Jag köpte även in några gellacker som slog igenom stort under året, maroccan clay var en av dem.
Chanells nagellack peridot skapade någon typ av hysteri som jag aldrig förstod, däremot försökte jag själv skapa ett liknande nagellack med hjälp av mineralskuggor och lyckades ganska bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!