Dermanord



När det kommer till hudvård är jag en ganska slarvig människa,sover ofta med smink, tvättar ansiktet med våtservetter, smörjer in kroppen högst en gång varannan månad(!) osv. Det är inte ett superkul ämne helt enkelt. För säkert två år sedan rådda min syster mig att skaffa denna cleanser från dermanord, och om jag är nöjd! När jag väl börjar använda den regelbundet vill jag inte vara utan den.
Vad som är su underbart med denna produkt är den är så mild och skön men verkligen rengör på djupet. Jag känner mig alltid super duper rengjord på djupet, jag känner att den vårdar och har inga tendenser att torka ut. Den känns skön och härlig att ha i ansiktet, lite som vit rinnande lera. Så, som sagt, jag verkligen ÄLSKAR denna!

Detta är vad som står om den på sidan:

Naturlig rengöringscreme för alla hudtyper, speciellt blandhud, fet och oren hud. Är balanserande för huden.

Cleansing rengör huden och avlägsnar makeup. Fördela Cleansing på torr hud. Massera med mjuka, cirklande rörelser. Undvik att dra eller slita i huden. Skölj sedan av med ljummet vatten, där du med fördel använder en tvättsvamp av cellulosa.

Avsluta med Freshener (ansiktsvatten).

I Cleansing finns inte tvål och syntetiska tensider, vilka kan skada hudens eget skydd.  Istället  finns Ricinolja och rengörande lera.

Ingr.: Aqua Purificata, Ricinus Communis (Ricinolja), Butyrospermum Parkii Butter (Sheasmör), Clay (Lera), Myristyl Alcohol (veg. fett), Cetearyl Alcohol (från kokos), Cetearyl Glucoside (från kokos och majs), Citrus Grandis (Grapefruktkärnextrakt), Undecylenoyl glycin (från solros), Capryloyl glycin (från solros och kokos), Xanthan Gum, Mentha Piperita (Pepparmyntsolja).

Finns i storlekarna 100 ml och 250 ml, 165/270 kr.






Den andra produkten jag har använder jag inte lika ofta, mestadels för att jag haft den undangömd och glömt bort den..
Detta är vad som står om den på sidan:

Refining Mask innehåller djuprengörande Kisel och antioxidanten C-vitamin.

Djuprengörande: Refining Mask ”suger upp orenheter” och verkar sammandragande på porerna. Den passar även när det finns vätska i huden, typ blåsor som kan orsaka inflammationer. Finnig hud: Masken är utmärkt på finnar, fast det kan svida något. Vid behov appliceras masken punktvis flera gånger per dag och kan också sitta kvar över natten. Hudstrimmor och slapp hud: Refining Mask har förmågan att strama upp slapp hud. Använd masken 1 gång/vecka för normal till torr hud. För fet hud oftare och på problemområden dagligen, som en kur. Använd gärna Refining Mask efter AHA & Jojoba Scrub. Kisel är en av de mineraler som anses vara viktigast för huden.

kostar 195 kr/ 50 ml

 

Jag sitter nu och ska lägga en beställning för att ha samtliga produkter jag använder, rengöring, ansiktsmasker, krämer, hårvård osv från Dermanord. Deras produkter är så milda, men ändå supereffektiva för ett riktigt bra pris!

De har produkter anpassade för alla tänkbara hudtyper, jag rkomenderar er verkligen att testa!

 

Ni kan köpa dem bland annat HÄR och HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!