hårfärg

Som jag tidigare skrivit satsade jag på en ny hårfärg för ett tag sedan, kände att det var dags för en förändring och spontanköpte på en brun med mycket röda toner i, colormask nr 6.57 i färgen light copper från schwarzkopf. Den beskrivs såhär på deras hemsida: Color Mask- The first coloration in a jar. När färgkrämen och developern har blandats ihop så blir resultatet en krämig, droppfri permanent hårfärg som masseras in i håret lika lätt som en vanlig hårkur. Med ingredienser såsom amino protein active, vitamine Oil complex och straightening combability booster får håret bättre struktur, blir mer lättkammat samt märkbart mjukt.
 
Jag kan inte påstå att den "superrevolutionerade" lösningan att blanda färgen i en burk gjorde mitt liv mer underbart, den var varken enklare eller svårare att applicera än andra färger, dock upplevde jag att det var ganska lite färg i. Mitt hår är tunnt och går knappt nedanför axlarna, ändå var det inte tillräckligt med produkt i för att få det helt jämnt med bara en förpackning. Dessa kostar ca 100 kr.
 
Före:
 
 
Efter:
(har tidigare inte lagt märke till att jag gör en typisk min på bild, men ser ju verkligen precis likadan ut på dessa, förutom huvudställningen..)
 
Nåväl, den ena bilden är nog taken utan blixt i dagsljus och den andra med blixt i mörker, så min hudton ser väldigt olika ut. Det är dock så att lite rödare nyanser på mig plockar fram mina färger mycket mer och jag får betydligt mer liv i huden, vilket är trevligt! Jag är supernöjd med färgen, dock upplever jag att de röda tonerna mattats ner något redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!