Mitt 2013

Här kommer ett inlägg som mer rör mitt privata än skönhet, men ibland tycker jag det behövs en liten livsuppdatering här också!)
 
År 2013 kommer bli det mest spännande året i mitt liv! Det är mycket saker på gång och jag känner verkligen att jag är på väg in i en ny epok ;) Det märks att vi är i slutet av utbildningen, idag hade vi första dagen av vår modultermin, vilken i vanlig ordning inleddes med en introduktionsföreläsning. Modulterminen skiljer sig från de traditionella kurserna där vi studerar mycket själva och i princip enbart jobbar teoretiskt. Inom juristutbildningar är det i princip omöjligt att få praktisk erfarenhet, vissa tar in praktikanter, men det fungerar inte lika enkelt som vissa andra utbildningar och vi man måste styra upp det på egen hand. Därför har vår skola lagt in en termin där representanter från flera olika företag har gjort ett stort case där fiktiva företag har skapats och vi arbetar som konsulter åt dessa. Vi får alltså göra precis vad som väntar oss i arbetslivet, men det går inte lika illa om vi gör fel ;)
Efter denna termin är det sommarlov och jag hoppas verkligen att jag kan ordna ett jobb på skatteverket!
 
Vad händer sedan? Jo efter sommaren är det dags för min utlandstermin! Det är så fruktansvärt spännande att jag blir helt pirrig när jag tänker på det! Jag kommer utvecklas så fruktansvärt mycket som människa! Som person kan jag vara ganska tillbakadragen och försiktig, så jag hoppas verkligen att jag kommer lära mig att ta mer plats bland nya männsikor, tuffa till mig lite och få många nya erfarenheter! Det var det privata, jag hoppas förstås att det händer annat roligt också, men detta är vad jag vet just nu.
 
Skönhetsmässigt blir detta också ett år som kommer föra mig framåt i utvecklingen! Jag ska bland annat hålla i en två dagars kurs i bal och bröllopsmakeup och håruppsättningar. Jag har även planer på att starta eget företag, jag vill bara komma på ett snitsigt namn till det! Under året kommer jag dessutom (trumvirvel) gå en utbildning till nagelterapeut! Tjohej vad grym jag ska bli! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!