Ricinolja

Ingen kan undgått att höra att ricinolja ska ha förmågan att få ditt hår att växa snabbare. Jag är inte övertygad trots vänner som testat och menar att det fungerar. Å andra sidan är det alltid värt ett försök? För någon vecka sedan köpte jag en stor flaska ricinolja, idag är första gången jag använder den. Min är köpt från bodystore, de har väldigt bra priser! Oljan går att köpa var som via nätet, den finns även på apoteket då den egentligen är tänkt att användas som laxeringsmedel, där är priserna dock onödigt dyra, dessutom är flaskorna väldigt små!
 
Jag sitter alltså med min i håret just nu, oljan är otroligt trögflytande och ganska svår att applicera på grund av detta. Den ska användas med viss försiktighet, alltså inte för ofta då flera fått eksem och liknande av den. På en sida innehållande råd om hur ricinolja ska användas läste jag dock att 2-3 gånger i veckan är lagom, med en verkningstid om 30 minuter. Jag tänker inte göra det så ofta, och jag kommer även att späda ut oljan med olivolja eller liknande i fortsättningen.
 
Dock har jag varit sugen på att förlänga håret ett tag, så förmodligen hinner jag inte använd oljan tillräckligt mycket för att se resultat, utan får återuppta behandlingen när jag tagit ut hårförlängningen i sådana fall.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Luktar inte ricinolja väldigt illa. Min syster funderade på att använda ricinolja men vår frisör sa att oljan luktade väldigt illa. Är det verkligen så? Själv har jag inget behov av någon ricinolja. Mitt hår växer redan som ogräs :P

Kram från Emma

Svar: nu är jag visserligen lite förkyld, men jag reagerade inte det minsta över lukten, så det ser jag absolut inte som ett problem! Haha, somliga har tur! ;)
Sara

2013-03-01 @ 16:45:24
URL: http://redlittlepanda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!