cinnamon

Igår var det en utställning i hantverk på museét i Eksjö och jag blev tillfrågad om att vara med och visa smink och hår. Jag ska hålla en kurs inriktad på balsmink så småningom och ville därför visa något helt annat nu för att inspirera!
På supervackra Amanda testade jag därför en lite galnare uppsättning och till sminket gjorde jag bara vad jag kände för. Vilket resulterade i en orientaliskinspirerad sminkning med "fjärilsvingad eyeliner".
 


 
Håret blev inte helt perfekt, men så lade jag inte heller någon enorm energi på det. Det var också första gången jag testade denna idé, så jag är ändå nöjd! Amandas eget hår är blont, det blev så fin effekt med den bruna förlängningen jag satte i också! Sedan är det verkligen en fröjd att sminka någon med så intensiv blick och fin benstruktur, jag hoppas verkligen jag får fler tillfällen att ha henne som modell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!