Nose contour

 Att använda contour till näsan tycker jag är svårare än till kindben, eller egentligen resten av ansiktet i övrigt. Att förtydliga en skugga som redan finns är inte så komplicerat, men att helt och hållet fuska fram nya former är desto värre! Här nedan har jag gjort min näsa smalare, jag jobbar då med mörkare nyanser på bägge sidor av näsbenet och en ljusare precis i mitten av näsryggen. Många glömmer att använda den ljusa eller hoppas över det avsiktligt, det kan kännas lite fel att lägga ljusare nyanser på ett områda som ska förminskas, ljust förstorar ju. Det är dock viktigt då den ljusa ger extra effekt till områdana på sidan som vi skuggat. Det blir en tydligare 3D effekt helt enkelt. Dessutom, används enbart mörkare nyanser skulle vi gå omkring med bruna näsor ala "Kissie". I den avsikten var det tur att hon opererade sig, jag var inte ett fan av näsan hon försökte sminka mindre när resultatet endast såg ut som en chokladdoppad näsa.
 
Dock är nyansen på min shading inte den ideala, jämför ni med de naturliga skuggor jag har under kindbenen är de i en mycket mer grå och kallare nyans..

 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise Pettersson

hej. jag har en ganska bred näsa och skulle vilja lära mig lägga skugga på sidorna som du gjort. har du möjlighet att göra en video ngn gång och visa här på bloggen?
tack för alla bra tips!

Svar: Hej! Det ska jag absolut fixa! Kul att du uppskattar bloggen :D
Sara

2012-11-18 @ 10:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!