Elfs nya skugga- misstänksamt likt wet n wilds!


Såg att dessa ögonskuggor finns på Elf.com, alltså inte tilgängliga för oss i Sverige. Det finns fler spännande produkter på den sidan, tyvärr är då det är mer omfattande tester för att få sälja prosukterna på den skandinaviska marknaden tar det längre tid att komma med nya produkter på den sidan. Vilket vi i och för sig borde se som en fördel. Nåväl, visst är de lika, kanske lite för lika, wet n wilds ögonskuggor? (den nedan)

Jag blir faktiskt lite små irriterad över att de härmat wet n wilds utformning, eftersom Elf enbart säljer sina produkter via sin hemsida finns dock ingen risk för förväxling, så det bör inte ses som varumärkesintrång.
Jag måste säga att jag gillar Elfs utformning bättre, den fjärde mörkaste skuggan att lägga i globlinjen som saknas i wet n wilds palett kommer göra stor skillnad i sminkningens intensitet. Jag hoppas verkligen de kommer till dem svenska sidan så småning om!

Kommentarer
Postat av: LADY J

Åh tack så mycket för ditt svar! Känns bra med ditt stöd, jag ska klara av detta känner jag nu = ) Tänkte lägenhet först, sen företag och det kommer att bli grymt =) kram kram

2012-03-11 @ 12:40:31
URL: http://ladyJ.se
Postat av: natta

sv; eller hur!! de har fått massa fina grejer ju! jaa jag tycker också det ska bli hur spännande som helst..hihi kram

2012-03-11 @ 12:49:59
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var ju en skrämmande kopia av Wet n Wild! :O

2012-03-12 @ 22:11:57
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Kristin

Wet 'n Wild har även paletter som har just 4 steg eller vad man ska säga, fast endast i paletter om 8 skuggor. Vad jag sett finns det i lila toner, gröna toner och bruna toner. Eventuellt blå också. Kommer inte ihåg:) värt att kika in om du inte kan vänta?:)

2012-03-14 @ 22:40:49
URL: http://kristinsgodingar.blogg.se/
Postat av: Anna

Det går att köpa de på eyeslipsface.se nu, har du hunnit testa dem?

Svar: Ja, jag såg det! Jag har inte testat just den, men flera andra av deras ögonskuggor! De kan variera lite i kvalité, men med en primer under tycker jag de fungerar bra! de är ganska torra och pudriga i konstistensen, så en krämig primer plockar fram pigmenten bäst
Sara

2012-09-19 @ 14:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!