contouring

Här kommer en liten snabbguide till hur du kan jobba med shading och highlight för att framhäva dina ansiktsdrag!


Här har jag enbart foundation. Jag använder en från Tikei, de flesta mineralfoundations lämnar viss lyster i ansiktet, men som ni ser ger enbart foundation ett ganska platt och trist intryck.



Här har jag lagt shading, på bilden framifrån har jag enbart shadat vänster sida, ser ni skillnaden? Jag använder en vinklar rougeborste och lägger skugga under käkbenet, under kindbenet, i tinningen tonat mot pannan, lite vid hårfästet och tillsist längst näsbenet.



Här har jag lagt lite rouge, highlight på kindbenet, på käkbenet, på läppens amourbåge, lite på hakan, på brynbenet och tillsist lägger jag som två suddiga streck från brynets högsta punkt upp mot hårfästet. Nu är även brynen ifyllda.

före: Efter:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!