Orly- kiss the bride

Som många av er säkert redan vet har orly kommit ut med smartgels som är en blandning mellan gelé och nagellack. De härdar med en LED eller UV- lampa, förstärker nageln men är inte tillräckligt stark för att förlänga med, går lättare att ta bort än gel och håller längre än nagellack, ca 2-3 veckor. Du an köpa både lacken och LED lampan på tex kicks. Lampan har jag för mig kostar ca 270 kr och lacken 170. LED lampan är alltså väldigt billig, medan lacken är ganska dyra..
Jag har använt min egen UV-lampa och primer, så det enda jag har köpt är ett av lacken. Det jag valde heter "Kiss the bride".
 
 
Eftersom jag har dekor på fingernaglarna som blir svår att täcka över valde jag att testa detta på tånaglarna. Dock förtjänar tånaglarna lite extra vård och fina färger om sommaren så de passar bra i snygga skor!
 
 
En fräsh och härlig färg, jag tycker dock den gör sig bättre på fingernaglar, till tårna hade jag gärna haft den någon nyans mörkare. Jag är ändå väldigt nöjd och det är så skönt med ett lack som sitter, jag lackar om mina tånaglar nästan varje dag då det alltid skavs bort lite längst ut på tippen.
 
Nu återstår att se hur länge detta sitter! Jag fick måla 3 lager för full täckning, förutom ena stortån som krävde 4. Det är dock väldigt smidigt att lacka med, så det går inte åt så mycket tid. Köper du LED-lampan behöver det dessutom endast härda i 30 sek, medan det går åt 2 minuter i en UV- lampa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!