akrylnaglar- stilettos with a touch of lilac gel

Efter en månad såg utväxten på mina naglar inte så trevlig ut, så igårkväll var det dags att göra nya. Min elfil har gått sönder och jag vet inte hur många timmar jag satt och filade bort material, jag hatar att lägga tid på det! Det är dock nödvändigt att ta bort så mycket material som möjligt för att få ett bra resultat när de nya naglarna byggs..
 
Här är de nya jag gjorde:
 
 
Jag gillar formen och färgen, men de blev så fruktansvärt tjocka! Jag byggde hela nageln i cover pink akryl, sedan var avsikten att bara lägga ett tunt lager gele (har köpt ett helt gäng, berättar mer i ett eget inlägg) på tipparna. Enda gången jag använd gelé tidigare var ett genomskinligt lager som förstärkning på en naturlig nagel, så jag är väldigt ovan vid materialet. Det krävdes betydligt mer än jag förväntade mig för att få en fin färg, därav de allt för tjocka naglarna :( Tursamt nog syns det inte ovanifrån, så jag tänker behålla dem någon vecka eller två i ala fall!

Kommentarer
Postat av: Antonija

Du skulle tatt väck allt med aceton, eller bara så pass mkt som du behövde. Hade nog gått snabbare. :)

Svar: gud ja! Brukar alltid göra det annars, men tyckte det var smart att fila till och bygga på den tidigare.. gör inte om det innan jag skaffat ny elfil!!!
Sara

2012-07-09 @ 08:34:54
Postat av: Josefin Ärlevik

Hej, allt väl? :)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

2012-07-09 @ 09:34:49
URL: http://josefinarlevik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!