Peridot



Chanels nagellack Peridot har väl knappast någon missat, skönhetsbloggare är som galna över detta lack! Jag själv tycker det är fint, absolut, men fullt frälst är jag inte. Å andra sidan har jag endast sett det på bild, detta lack krävs nog att ha på sina egna naglar för att det ska få en att flyga på moln.

I min tidigare blogg gjorde jag en gång ett inlögg om mineralsminkets alla användningsområden, där berättade jag bland annat att man kan göra egna färger till nagellack genom att blanda mineralskuggor eller andra pigment med genomskinligt nagellack. Så, tanken slog mig att detta faktiskt är ett bra tillfälla att visa att det faktiskt fungerar.

Bilderna ovan visar två olika nagellack, den till höger har jag googlat fram och visar chanels exklusiva nagellack Peridot, 250 kr. Bilden till vänster visar "Peridot a la Sara", 0 kr. Har du inga nagellack eller ögonskuggor hemma måste du naturligtvis köpa dem, men jag tog helt enkelt vad jag själv redan hade. Mitt nagellack är gjort av lite grå, brun, guldig och olivgrön mineralögonskugga.

Jag måste säga att jag är ganska nöjd, för visst är det likt originalet? Peridot har dock i verkligheten flera skiftningar och är uppbyggt i flera lager, och de effekterna lyckades jag tyvärr inte skapa i mitt hemmagjorda nagellack.

Eng:In my previous blog, I did once a post about the mineral make-up all uses, which I told him, among other things one can do custom colors for nail polish by mixing mineral shadows or other pigments with clear nail polish. So, the thought struck me that this is actually a good flow to show that it actually works.

The pictures above show two different nail polish, the right, I Googled up and show Chanel's exclusive nail polish Peridot, 250 SEK. To the left "Peridot a la Sarah", $ 0. Do you have any nail polish or eye shadow at home, you must of course buy them, but I simply took what I already had. My nail polish is made of a little gray, brown, gold and olive green mineral eyeshadow.

I must say I am quite happy, but it is certainly true to the original? Peridot, however, in reality, many variations and is structured in several layers, and the effects, I was unable to create in my home-made nail polish.





Vill du varken punga ut 250 kr eller sitta och experimentera hemma kan du få ett lack som liknar peridot från kicks, bilder kommer från killercolours, Viola har gjort ett inlägg där de båda lacken jämförs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!