Lumene- Mineral Matt Makeup


Denna foundation är nu i princip slut, så jag käner att det är passande att skriva några rader om den.

Mineral Matt Makeup är till för fet och blandhud, den är oljefri och utan parabener, det är en snäll fundation med andra ord. Den ska kontrollera glansighet effektivt, få porerna att se mindre ut och optiskt ljusreflekterande pigment bidrar till att huden ser jämnare ut. Den hållbara konsistensen hålls fräsch och välvårdad hela dagen. Låter huden andas och täpper inte till porerna.

Jag känner inte att den lever upp helt till den beskrivningen, då den brister aningen i att jämna ut huden och minska porer. Det är trots detta en av de bättre foundations jag testat, jag använder den utan puder då den håller sig godkänt matt hela dagen, även om den kan behöva bättras på så småningom. Den täcker ganska bra, det krävs dock concealer för att råda bot på blemmor och liknande. Jag upplever inte att den är uttorkande över huvudtaget, vilket är ett stort plus för en flytande foundation som håller sig så pass matt. jag använder färger cream beige, även om jag har hittat en som passar bra på mig hade jag önskat ett större utbud av färger och nyanser då det finns relativt få att välja mellan. Doften är behaglig, den känns som en lätt parfymerad hudlotion. Den är inte särskilt dryg, det går åt en del produkt för att täcka hela ansiktet.
Min slutsats är att detta definitivt är en produkt värd att testa, lagom täckande, håller sig matt, känns behaglig, är snäll mot din hud och absolut prisvärd. Den hade gärna kunnat jämna ut bättre, varit drygare och funnits i ett vidare nyansutbud.

Pris 139 kr för 30 ml.

Eng: Mineral Matte Makeup is for oily and combination skin, it is oil-free and without parabens, it is a good fundation in other words. It will control the gloss effectively, get your pores to look smaller and optical light-reflecting pigments help the skin look smoother. The durable texture is kept fresh and well groomed all day. Allows skin to breathe and does not clog pores.

I do not think it lives up fully to the description, then it breaks slightly to even out the skin and reduce pores. It is nonetheless one of the better foundations I tried, I use the powder but then it stays matte all day pass, although it may need to be improved on eventually. It covers pretty well, it is required, however concealer to deal with blemishes and the like. I do not feel that it is drying at all, which is a big plus for a liquid foundation that stays so dull. I use the color cream white, although I have found one that fit well on me, I wanted a wider range of colors and shades as there are relatively few to choose from. The scent is pleasant, it feels like a lightly perfumed body lotion. It is not very proud, it takes some product to cover the entire face.
My conclusion is that this is definitely a product worth tasting, moderately wide, stays matte, feels comfortable, is kind to your skin and definitely affordable. It would have liked to been able to smooth out the better, ergot and was found in a wider shade range.

Price 139 SEK for 30 ml.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!