Gel- first time!




Nu är naglarna förberedda inför tentaperiod! Jag tror dock jag hinner måla om dem ett par gånger innan.. ;)
Jag har tagit bort all akryl, filat ner dem en bit och gjort en ny förstärkning i gelé, första gången jag använder det!
Faktum är att jag tycker gelé var mycket enklare att arbeta med, kommmer nära nagelbanden utan att nudda dem, det blir en slät uta med en gång, knappt något filande och resultatet blir mer naturligt. De ser lite ojämna och "vågiga" ut på bilden, så är det dock inte i verkligheten!
Hädanefter kommer jag defenitivt förstärka naglarna med gelé istället, när det gäller förlängningar håller jag mig dock till akryl!
Över har jag lagt ett naturligt nagellack från isadora.

Eng: I used gel for the first time! I removed all acrylic, shortend the nail and used gel to sthrengten the nail. I really enjoyed to work with gel; you can get close to the cuticle, you get at smooth and even result and get a more natural result. But will continue using th acrylic to extentions!


Kommentarer
Postat av: Antonija Ereiz

Vilket géle använder du? =)

2012-02-06 @ 10:59:08
URL: http://nailsnstuff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!