Acrylic brushes

Att ha penslar av god kvalité underlättar något enormt när man bygger naglar. Jag har ett antal olika penslar, både av bättre kvalité och sämre, tex ett par billiga köp från tradera. Jag använder i princip aldrig de jag anser vara sämre längre och tänker därför visa er mina två favoritpenslar.
Jag tror jag använder förhållandevis stora penslar, jag gillar inte att behöva sitta och dutta med småpenslar i onödan, de är bra till små detaljer som när man bygger blommor osv, vid själva uppbyggdnaden av nageln tycker jag en större pensel gör ett bättre jobb.

Eng: Having brushes of good quality helps a lot when you build nails. I have a variety of brushes, both of better quality and lower, such as a pair of cheap purchases from tradera/ ebay. I use almost never the ones I consider to be poor anymore, and therefore intend to show you my two favorite brushes.
I think I'm using a relatively large brushes, I do not like having to sit and dabbing with småpenslar unnecessarily, they are good for small details such as when building flowers, etc., at the very structured market of the nail, I think a larger brush does a better job.



Detta är en "Grip! Flexbrush acrylic brush" pensel i storlek 8, det är en lagom storlek som fungerar att använda till allt egentligen, du kan fixa smile line med den, bygga upp nageln och det går att bygga dekorationer även om det inte är den ultimata penseln till just det. Den är gjord av kolinsky hår, handtaget av aluminium med en mjukt greppområde. Den är mjuk men ändå med motstånd i borsten och ligger skönt i handen. På nailsupplies kostar strax över 80 kr (!) vilket är ett sjukt bra pris för en pensel som denna!

Eng: This is a "Grip! Flex Brush acrylic brush" in size 8, there is an adequate size that works be used for everything really, you can fix the smile line with it, building up the nail and it is possible to build decorations even if it is not the ultimate brush for just that. It is made of Kolinsky hair, the handle of aluminum with a soft gripping area. It is soft but still with the resistance of the brush and fits perfectly in your hand. On nailsupplies cost just over SEK 80 (!) Which is a crazy good price for a brush like this one!


Nästa pensel är precis likadan som den förra, om än något större. Denna är i storlek 20, att göra dekorationer med denna är uteslutet, dock är den en riktig stjärna när den kommer till att kapsla in en design i genomskinlig akryl. Den samlar snabbt upp tillräckligt med material för att täcka hela nageln, i ett drag med penseln är materialet fördelat över hela nageln. Jag använder den också för att bygga ut nagelbädden, använder man sig av en den omvända metoden fungerar den kanon även till smile line och att lägga vit akryl på tippen. jag vet att många blir lite förskräckta av en pensel i denna storlek, men för mig underlättar den verkligen. Denna hittar du på samma ställe som den förra för starx över 150 kr.

Eng: The next brush is exactly like the former, albeit slightly larger. This is in size 20, to make decorations with this is impossible, however, it is a real star when it comes to encapsulate a design in transparent acrylic. It gathers up quickly enough material to cover the entire nail, in one stroke of the brush material is distributed over the entire nail. I use it also for the extension of the nail bed, using the reverse method works great even to smile line and adding white acrylic on the tips with this brush. I know that many people get a little frightened by a brush of this size, but for me it really helps. Price: 150 SEK

Bild från hemsidan

Sammanfattningsvis tycker jag alltså att dessa penslar är jättebra, de håller ihop sig fint, samlar upp vätska effektivt, har ett bekvämt grepp och framförallt räcker det för det mesta att torka av dem på papper efter användning, det fastnar inga akrylklumpar i dem. Du får dem i "gift cases" när du köper dem, en utmärkt och skyddande förvaring. Jag hade gärna betalat mer för dessa guldklimpar, att priset är så pass lågt ser jag mest som en bonus!

Eng: In summary, I think therefore that these brushes are great, they hold together nicely, collecting fluid efficiently, has a comfortable grip, and above all, it is sufficient in most cases wiping them on paper after use, it sticks no acrylic pockets in them. You get them in the "poison cases" when you buy them, an excellent and protective storage. I would have paid more for these nuggets of gold, the price is so low, I find more like a bonus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!