On top

Det är så fint glitter på ögonlocken, perfekt för att piffa till en vardagsmake, tyvärr supersvårt att fånga på bild :(
 
Bas:
Mineralfoundation P3- Tikei
all over cover stick - Elf
all over colour stick "lilac petal"- Elf
Duo blusher "dark nougat"- isadora
shimmer palette- Elf
 
Ögon:
photo finish eyeprimer- Smashbox
mineralskugga "madame"- makeupcosmetics
glittrig skugga- La femme
vit kajal- Crayon D`oeil
masterpiece max mascara- Maxfactor
 
Läppar:
Läppglans Elf (bortskavd etikett)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LadyJ

Tja!
Jag har kollat på dina bilder, och det jag ser när det kommer till 3D är att du mest troligt bygger lite tidigt, därför blir det lite rinnigt, men jag kan ha fel, säger bara utifrån bilden. Jag har alltid byggt 3D med samma pensel som jag gjort naglarna med, en vanlig pensel i storlek 8. De är bara senaste 2 veckorna som jag beställde en ny, från ezflow i storlek 6 tror jag. Deras minsta iaf. När jag målar med akryl så köpte jag bara några syyntet penslar i en butik i luleå, samma gäller min tunna pesnsel. Så ett tips är att kolla i vanlig målar affärer egentligen. Då får du känna på penseln och sånt. Och färgen jag använder när jag målar är Winsor & Newton, fast den torkar såå fort och är lite för tjock så man måste blanda ut den med speciell gele grejs som gör att färgen håller sin öppen längre :P Det är också grekiska i sig när detg kommer till sånt haha =p hoppas det hjälpte iaf =P

Svar: Tack! Jo, har också märkt att jag har en förmåga att göra det, sedan tror jag att det passar bättre att göra 3D med vanlig akrylvätska, jag använder ju luktfri som stelnar långsammare och lämnar en hinna kvar som måste filas bort..Ska kolla upp penslarna :)
Sara

2012-08-22 @ 22:49:56
URL: http://LadyJ.se
Postat av: my

sv; åh jag tackade nej till utbildningen i helgen då det kändes helt kört :( så nu flyttar jag inte ner i år!

Svar: ajdå, synd! Detkommer vara likadant vart och när du än söker utbildning, så är det för alla. Man får bo i vandrarhem, husvagnar, hos kompisar osv tills man hittar något, har aldrig hört om någon det inte löst sig för.. Hoppas du kommer in nästa år också då!
Sara

2012-08-27 @ 12:56:45
URL: http://myppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!