akrylnaglar - återbesök

 
Efter tre veckor gjorde vi om naglarna på Bella som är den värsta nagelbitaren jag haft hittils. Sist valde hon leopard och denna gång blev det silverglitter. Vad som förvånade mig var att vi lika gärna kunde väntat två veckor till med att göra om dem, de såg i princip nygjorda ut och hade knappt växt något. Min erfarenhet av nagelbitare säger att deras naglar växer betydligt snabbare än andras och därför behöver göras om oftare. Jag gissar att det handlar om att hennes nagöar kämpar för att ta sig över den hud som nageln "grävt in sig" i och att det kommer gå betydligt snabbare så fort det är gjort!

Kommentarer
Postat av: Dilcheen

Hej! Grymmmaaa naglar du gör...Tänkte fråga jobbar du med gelé? Vad har du för uv-lampa märke och kan man använda en uv lampa som är en annan märke å gelé som är ett annat märke. Oj va mkt frågor :) tacksam för svar...

Svar: Hej! Tack så mycket, vad gullig du är! Jag jobbar inte med gelé, utan akryl. Som tur är kan jag svara ändå ;) Många märken kräver en lampa av samma märke som gelén. De flesta lampor fungerar att härda med, men det kan hända att materialet inte blir helt genomhärdat och ibland härdar gelén men blir inte glansig. Då är det fel lampa. I de flesta fall fungerar det dock med en vanlig 36 watt lampa, men vill du vara helt säker bör du skaffa samma märke på båda. Jag har inte min lampa här just nu, så kan inte kolla, men jag använder den bara till att lägga UV topcoat och till det fungerar i princip alla :) Lycka till och det är bara att fråga om det är något annat du undrar!
Sara

2013-01-18 @ 17:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!