challange, day two- the preppy girl





Här är min tolkning av "the preppy girl".
För mig är detta tjejen som klär sig i piké t-shirt, har få men stilrena exklusiva accossearer. Hon är slimmad, går regelbundet på manikyr och ansiktsbehandling, spelar tennis och håller till på de finare ställena på utekvällarna. The preppy girl sminkar sig neutralt, även om det ligger en del tid bakom den naturligt perfekta looken.Det ska se ut som om hon bara slängt på sig lite mascara och läppglans innan hon gick.

Basen:
concealer: cover all mix från MUS utblandad med flytande foundation över ojämnheter, instant light från clarins under ögonen.
Mineralfoundation: elf, tikei
highlighter: (amorbåge, kindben, käkben, panna, haka, ögonbrynsben), elf
solpuder: isadora

läppar: Läppena loréal i naturlig färg, glans: elf

ögon:
ögonbrynspenna: H&M
ögonskuggor: lancome, elf
brun kajal, brun eyeliner, mascara

haha, vet att produktlistan inte är särskilt utförlig, detta är mer för att visa vilka olika produkter jag använt, vill ni veta färg eller märke av något är det bara att fråga!

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: Tack så mycket, kul att höra och desamma:) Ljusslingan hjälpe min elektiker vän mig med, kommer tyvärr inte ihåg hur vi gjorde. Men jag köpte ialf materialet på clasolson:) Kramar

2012-03-09 @ 10:47:58
URL: http://psychosandra.blogg.se/
Postat av: Amanda

svar: Bordet heter Ludvig! Är dock osäker på om det finns kvar i sortimentet :/ Men det finns säkert liknande att hitta! :)

2012-03-09 @ 18:46:14
URL: http://getgorgeous.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Jättefint! :D

2012-03-12 @ 20:35:02
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: jennifer edström

vad fin hy du har!!



jaa jag har precis köpt whey-80, ska hämta ut det idag! lite hjälp på traven för definerade muskler skadar ju inte! ska bli spännande o se hur de funkar! :)



tack, jag gillar dom jätte mycket med! åh, fasen vad kul delåter o pluga till de. trivs du? :D

haha ne, långärmat varje dag vore jävligt jobbigt!

2012-03-15 @ 13:36:34
URL: http://partietraumatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!