Smashbox photo fhinish Lid primer

På min födelsedag för längesedan fick jag en primer av mina underbara vänner, blev superglad! Denna kommer från smashbox och skapade stora förväntningar hos många då deras photo finish ansiktsprimer är älskad och hyllad av de flesta. Jag har inte ansiktsprimern och kan därför inte uttala mig om ifall denna håller samma mått.
 
 
Jag har hunnit testa denna ordentligt då jag använt den flitigt sedan jag fick den i Januari. Den kommer med en lite skummgummiliknande applikator som är smidig att dutta ut den med för att sedan jämna ut med fingret. Det ger en fin jämn yta att jobba med och förstärker pigmenten i skuggorna, vilket gör att den fungerar fint även till budgetskuggor som kanske har en sämre pigmentering.
 
 
Utformningen av förpackningen är bra då det är enkelt att ta upp produkt med applikatorn och den ger viss lyx känsla. Den är oljefri vilket gör att den passar bra särskilt till dig med ögonlock som lätt blir oljiga då denna ger en torr yta att jobba på. ytan som skapas gör också att skuggorna går lätt att sudda och tona ut. I jämförelse med HTL från MUS som jag annars använder plockar denna inte fram pigmenten riktigt lika bra, vilket dock kan vara en fördel då HTL ibland ger mer pigment än man förväntar sig. Med denna primer från smashbox får du i regel samma färg på ögonlocket som skuggan har i sin förpackning. Den är också betydligt lättare att sudda ät HTL tack vara sin icke klibbiga finish.
 
 
 
 
Den blir inte transparent på huden, utan ger en ljus beige färg, precis lagom för att täcka ytliga blodkärl. Det gör dock även att den inte lämpar sig väl till väldigt ljusa skuggor, en vit skugga blir aldrig riktigt vit eftersom basen är beige.
 
Denna promer kostar 230 kr på eleven och gör absolut sitt jobb! Dock kommer jag satsa på en primer från too faced nästa gång då jag fått intryck av att de har liknande egenskaper, men att den från too facved lämpar sig även för ljusa skuggor och är dessutom billigare.
 Ett annat prisvärt alternativ till denna är en primer från Lumene.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!