Apoliva scrubrondeller

När jag var med min syster in på apoteket häromdagen fick jag syn å dessa scrubrondeller från apoliva. Jag är en riktig latmask när det kommer till att ta hand om hyn tyvärr, smörjer mig akdrig efter duschen, tycker peelingar är jobbiga och det är så omständigt att tvätta bort smink! Därför kändes detta som något passande för mig, det är så mycket smidigare att skrubba med en rondell än att kleta produkter i ansikten som är svåra att skölja av och så vidare.
 
 
Rondellerna används ihop med rengöringslotion eller vanligt vatten, ena sidan är täckt av fina korn som peelar bort döda hudceller. De ska användas 1-2 ggr/ vecka, men inte på aknehy. I paketet finns 30 st, alltså klarar du dig nästan 4 månader på ett paket som du betalar nästan 30 kr för!
 
 
Rondellen är ganska stor och luddar inte när du blöter den vilket vanliga bomullsrondeller kan göra om man ska gno ordentligt med dem!
 
Närbild på den finkorniga sidan.
 
Jag älskar verkligen dessa, de var ännu bättre än jag trodde! För det första är det som jag nämnde tidigare mycket smidigare med dessa än vanliga peelingkrämer, du slipper klabba i hela ansiktet och behöver inte lägga tid på att skölja bort produkten efteråt. För det andra kan du med dessa helt själv bestämma hur mycket du vill att peelingen ska ta, använd den bara löst om du föredrar mildare skrubbar, eller om du som jag vill att det ska ta ordentligt är det bara att trycka hårdare med rondellen. För det tredje är det underbart att du själv kan välja vad du vill använda den ihop med, kanske har du ett ansiktsvatten du älskar eller en rengöringslotion du är väldigt förtjust i, att kunna använda dem som peeling är ju perfekt! Sedan är naturligtvis det låga priset en fördel, dessutom är de smidiga att ha med när man reser, dels eftersom man kan plocka ut så många pads man behöver, dels eftersom det inte är någon vätska och därför går bra att ha som handbagage på flyget.
Enda nackdelen jag ser är att de inte ska användas på aknehy.
 
Jag köpte alltså dessa på apoteket och tror jag betalade 27 kr för dem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!