SVAR

Blev inte supermånga frågor, men kul att ett par trillade in! Så, här kommer svaren!

vilket märke använder du när du gör gelé&akryl naglar?
Än så länge gör jag bara akrylnaglar och då använder jag mig av EZ flow, har testat vissa andra, men deras produkter har jag fastnat för. Dessa pulver har jag testat både ihop med aktylvätska från EZ flow och från andra märken, och de fungerar jättebra ihop med andra akrylvätskor också. Nu använder jag den luktfria akrylvätskan från nagelgiganten.

hur länge har du hållt på med naglar?
Hmm, tiden går fort.. Men snart är det i två år! Jag har dock inte varit särskilt aktiv, tyvärr har jag inte så jättemycket tid att lägga på nagelbygge, så ofta går det flera veckor emellan.


Detta är de första naglarna jag någonsin byggde! (på riktiga händer vill säga)

Var bor du? :)
Jag bor i Jönköping

Är du utbildad?
Inte ännu, jag pluggar dock just nu, är inne på mitt tredje år på den affärsjuridiska linjen, till sommaren har jag min kandidatexamen. Utbildningen är på sammanlagt 5 år, så det är inte jättelångt kvar :)
Jag har ingen utbildning varken i make up eller naglar.

Har du pojkvän?
Ja, bor sedan 3 år tillbaka med min sambo som heter Damir, han pluggar till revisor och tävlar på elitnivå i styrkelyft. Tillsammans har vi en liten familj med Chicco, en stor Chihuahuakille, och Ängla en liten yorkshireterrierflicka :)

Chicco & Ängla

Vad gör du på fritiden?:)
Sminkar och gör naglar! ;) haha, nej men mycket tid går till att plugga, annars myser jag med hundarna eller mannen, försöker träna lite då och då, men har svårt att få in rutinen. Jag hoppas på att börja rida snart igen också!

Favoritfärg att sminka med?
Åh, vad svårt! Jag älskar att använda starka färger, lila är en favorit som också passar mina bruna ögon! Men olika nyanser av brunt måste nog ändå bli svaret eftersom det passar till allt!

Hur fann du intresset för smink?
Det kom i samband med att jag tog studenten, jag tyckte det verkade onödigt dyrt att få smink och hår gjort, så jag tänkte att "det där fixar jag själv!" , tidigare stal jag från min syster och ägde ingen smink över huvud taget själv! Sedan märkte jag att det var ganska kul och fortsatte!

Hur fann du intresset för naglar?
Ungefär samma där, haha, berodde mest på att jag var så snål! Jag har alltid haft hemsk nagelkvalitét, och som inbiten hästtjej var det inte direkt någon större idé att ens försöka få fina naglar naturligt. Jag började med depends gel kit och insåg att konstmaterial var det enda sättet för mig att ha fina naglar.

Vilket är roligast? :)
Hmm, den var svår.. det är ju så olika saker man gör! Jag älskar fina glitter och dekorationer som hör naglar till, dessutom måste man inte tvätta av dem varje kväll! Fast smink är ju å andra sidan roligt just eftersom man kan variera sig varje dag.. Jag får nog ge det svaret att vad jag tycker är roligast går lite i perioder, men just nu är jag mest inne på smink!

Kommentarer
Postat av: Maria Söderblom

Sv; okej :OOO skumt... får helt enkelt köpa en annan =)

2012-02-19 @ 18:54:22
URL: http://soderblomcrazymakeup.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack!

Jag trodde att jag kände till de flesta, men man hittar nya sminkbloggar varje vecka :)

2012-02-19 @ 21:30:31
URL: http://anderssonpaulsson.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Ajdå, låter inte så skönt. Men min aloe vera-gelé är inte heller tänkt för ansiktet.. det funkar bra på mig ändå.

2012-02-20 @ 15:49:30
URL: http://makeupartisten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!