I´m just a little better than you

Idag fick jag en liten utmaning med ett par ordentligt nedbitna naglar! Det är alltid lite svårare att få ut naglarna när de är så pass nedbitna att de "gömmer sig" under huden, då behöver nageln inte bara  växa framåt, utan även upp, över bullen. Detta innebär att det är ganska mycket rörelse under materialet och risken att det släpper ökar. Bitna naglar växer dessutom snabbare än vanliga, vilket återigen ökar risken för släpp. Vi får se hur länge dessa sitter, men jag gissar att ett återbesök om 2 veckor skulle vara det ultimata. Annars brukar 3-4 veckor vara lagom att vänta (om man vill ha fina naglar utan tydlig utväxt, de kan förstås sitta längre).
 
Före:
 
 
Efter:
 
 
De är fortfarande korta, men det räcker gott när man är så ovan! Dessa har jag förlängt med mall, jag använder en teknik där man först förlänger nageln en pytteliten bit direkt på skinnet. När det stelnat har det alltså skapats en fri kant (vilket en nagelbitare inte har annars) och det går att sticka in en mall och förlänga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!