Första hårförlängningen

Jag har ett tag planerat att börja göra hårförlängningar, den typ man smälter in med keratinvax. För någon vecka sedan fick jag hem tången jag beställt och efter en massa undersökningar, kikande på youtube klipp och så vidare var det idag dags att testa för första gången!
Jag gjorde förlängningen på min underbara syster Sandra som har kort hår, så det var verkligen ett ordentligt test! Som nybörjare är det kanske vettigast att testa på någon som har lite längd i håret från början, men nu blev det verkligen bra träning, dessutom är det bättre att någon jag känner är försökskaning utifall att något skulle gå fel.
 
Jag är inte säker på hur många slingor vi satte i, vi hade 10 färdiga slingor och resten gjorde vi själva genom att klippa isär hårträns och sätta vax i änden.
 
Före:
 
 
Efter:
 
 
Efter Inklippning:
 
 
Jag är verkligen nöjd med resultatet! Speciellt då det var första gången och att utgångsläget var så pass kort hår! Nu återstår att se hur väl det håller. Det är otroligt mycket jobb att hålla efter en hårförlängning och det krävs lite fixande för att det ska se bra ut, fästena ska hållar trasselfria, håret trasslar sig lätt, det ska vårdas ordentligt helt enkelt. Men gud så snyggt det är! När jag har bestämt mig för vilken färg jag vill ha på mitt hår i fortsättnignen blir det nog en förlängning för mig med!
 
Så, är du sugen på en förlängning och bor nära Jönköping är det bara att höra av dig!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhm vad bra det blev! Vill också göra hårförlängning igen men jag bor i halmstad. Funderar på att åka till gbg och göra det.
Har du gått någon frisörutbildning eller vad gick du för gymnasieutbildning?

Svar: tack! har kommit nya metoder att göra det med, cold fusion, ger fästen som knappt syns och håller väldigt bra, men är mycket dyrare.. Se till att stället du går till använder hår av bra kvalité iaf :) Jag har inte gått frisör på gymnasiet eller senare utbildning, men har alltid varit intresserad av skönhet! Lycka till och tack! :)
Sara

2012-11-01 @ 10:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!