Viva la Diva- Very violet





Nr 57, Very violet från Viva la Diva har jag varit och kikat på förut, sist jag tittade på det bestämde jag mig för att sätta köpstopp på mig själv. Nu är det ändå i min ägo, köpstoppet blev det uppenbarligen inte mycket av.

Jag hade faktiskt inga produkter från märket tidigare, trors att så många älskar deras produkter då de håller bra kvalité till det låga priset tar det emot lite att köpa för mig. Av den anledningen att jag inte gillar loggan. För mig känns utformningen av loggan som en inriktning mot barn, och jag gillar helt enkelt inte skönhetsprodukter som ser barnsliga ut. En onödig och töntig anledning att vägra ett märke, absolut, men det är sanningen.

Nåväl, till läppstiftet. Det är svårfångat på bild, ni kan se att det skiftar mycket beroende på ljuset. Den övre bilden visar dock en mer sanningsenlig nyans då det går mer mot kall lila än rosa. Det är en perfekt färg enligt mig, udda, men ändå så pass klädsam att de flesta kan bära den.
Det är välpigmenterat, men längst in på läppen där jag är lite smånarig känns stiften aningen skirt och jag får kladda en del för att det ska täcka. Det klarar dock mina smånariga läppar utan att ändra färg i vecken och framhäva dem.
Det sitter helt ok, och klarar sig fint utan läppenna, jag ser inga tendenser till blödning över huvud taget.
Så, för ynka 65 kr måste jag erkänna att det är ett toppenläppstift som står sig bra mot dyrare märken.

Men, och det är ett stort MEN- LUKTEN!
Usch! Det luktar starkt konstgjort och en blandning av läppstiften i regnbågsfärger som satt på varandra min syster hade när vi var små och supergammalt kärringläppstift om ni förstår vad jag menar?

Lukten lukten gör definitivt att det tar emot att köpa fler, men det breda utbudet av färgen gör ändå att jag känner mig lockad.

Slutsats: Jag tycker läppstiften är värda att köpa i udda nyanser som är kul att ha, men som förmodligen endast kommer användas vid ett fåtal tillfällen, dethär är inget jag vill ha på mig dagligen.

Eng: This lipstick- very violet from viva la diva is well pigmented, it stays on and du not attend to bleed, you can wear it without a lipliner. I really like the colour, it´s a little odd, but still wearable. I have to smear it a bit in the dry parts at my lips to make it cover.
So, for a paltry 65 SEK, I must admit that there is a great lipstick that stands up well against more expensive brands.
One bad thing thought, I really don´t lika the smell!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag gillar inte heller smink som ser ut som "barnsmink", med typ hello kitty å massa rosor å plotter, bläää! Hahha vad fånigt men sant, enkla och stilrena förpackningar vill jag ha.



2012-01-07 @ 02:30:51
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: motors

go here for the top movements around

2015-05-29 @ 07:46:31
URL: http://https://instagram.com/myclockparts/
Postat av: click for details

click here for the greatest wireless clocks around


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!