The first one

Såhär såg de första akrylnaglarna jag någonsin gjorde på en riktig hand ut!
Ganska bra för att vara första gången, och på mig själv dessutom!
 
 
Det roliga är att jag utan att veta om det förlängde min egen nagelbädd, något som de flesta gör senare i sin utveckling då man läst på lite mer och har lite bättre koll. Tekniken jag använde till dessa är kanske inte det proffsigaste om man säger så.. Eftersom jag var så otroligt dålig på att använda vänsterhanden var det inte ens någon idé att bygga den som vanligt. Jag testade istället ut alla tippar, höll dem mot nageln och filade ner fästkanten osv utan att sätta fast dem. Sedan lade jag den lilaglittriga randen när jag kunde hålla i tippen och de fortfarande var lösa. Den fick stelna, och först då limmades alla tippar fast! Jag hade en rosa/beige akryl som jag då var tvungen att använda eftersom tippkanten skulle synas igenom annars, så det var bara att fylla på med den efter att tippen var på plats!

Kommentarer
Postat av: Sari

Så fint!

2012-06-30 @ 17:00:39
URL: http://rodeogirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!