Challange, day five- bright lights

Det var hemskt längesedan jag gjorde en av sminkningarna från utmaningen, fast å andra sidan, är det inte något att jäkta med, de kommer när de kommer!
Dagens utmaning var "bright lights" vilket ju kan tolkas på flera olika sätt förstås! Min tankebana gick ungefär såhär; starka ljust kommer från strålkastare, vilka ofta riktas mot kända personer, vilka ofta blir fotograferade. Förr var alla bilder svartvita och jag ville därför göra en sminkning som var vanlig på den tiden och som passar i svartvitt! Därför gjorde jag en sminkning med eyeliner och röda läppar helt enkelt. Jag hade med fördel kunnat ha en mörkare röd, men just idag ville jag ge denna "läpptusch" en ny chans eftersom jag ratat den så hårt innan. Mer om det senare!
 
 
Jag har också vitt under ögat, vilket gör sig fint i svartvitt där det ser väldigt fräsht och uppiggande ut, i färg är den dock betydligt skarpare!
 
 
 
Till ögonen har jag använt en creme eyeliner från wet`n wild, under ögat är NYX jumbo penna i milk som jag fäst och suddat med en matt vit skugga.

Kommentarer
Postat av: Gino

Heey Sara =).
Du har en enastående look må jag säga en riktig insperation för alla kvinnor ;). Angående naglarna undrar jag om du kan klämma in någon tid på onsdag efter 17.00 =) ? Ha en underbar dag MVH Gino ;)

Svar: tack tack! Absolut, det passar bra :)
Sara

2012-07-23 @ 14:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!