Sleek- sunset



Sleeks sunset palett består av 12 färger som alla är skimmriga utom den svarta. Majoriteten är eldiga, varma färger som precis som namnet antyder passar i en solnedgång.

Eng: The sunset palette by Sleek consist of 12 colours, all with shimmer exept from the black one.



Palettens färgen från vänster till höger.
Detta är tyvärr den bästa bilden jag lyckades ta, då jag inte hade något dagsljus var blixt ett måste, de flesta färger är någorlunda rättvisande, men så mycket starkare! (alla är lagda utan primer).

The colours from the left to the right.
This is. sadly the best pic i culd get, the colours are quite the same in real life, but really stronger!



De färgerna från vänster i både undre och övre raden ser nästan identiska ut på den första bilden, här ser ni dock att de skiljer sig åt. Den från övre raden går betydligt mer åt rött.

This is the second shadoes from the left, bouth the upper and lower road. The one to the right is more red than the other.

Skuggorna är otroligt välpigmenterade och inte alls smuliga att arbeta med, vissa känns nästan till och med lite krämiga. Jag har inte testat dem utan primer, men är tämligen säker på att det är ett måste för hållbarheten då de försvinner snabbt om man gnuggar lite med handen över dem.
Jag tycker det är väldigt trist att sleek bara har namn på vissa av sina skuggor, av de paletter jag har är enbart två utmärta med namn på skuggorna. Trist dels eftersom det helt enkelt är roligare med namn, men mestadels för att det är svårt att skriva utförliga produktlistor utan namn.
Jag gillar färgerna skarpt, trots att jag är en palettsamlare är nästan alla färger helt nya för mig, de skimmrar så mycket för att vara fasta skuggor, jag brukar annars använda lösa pigment för att få den effekten.

Eng: The shadows are very pigmented and not at all crumbly to work with, some almost feels even a little creamy. I have not tryed them without primer, but it is fairly certain that it is a must for sustainability when they disappear quickly if you rub a little with your hand over them.
I think it's very boring to sleek only have names for some of their shadows, the palettes, I have only two utmärta with the names of the shadows. Sad part because it is simply more fun with the name, but mostly because it's hard to write detailed product listings without a name.
I like bright colors, even though I am a palette collectors, almost all colors completely new to me, they skimmrar so much to be fixed shadows, I tend to otherwise use loose pigments to get the effect.



En tidigare sminkning jag gjort med paletten hittar ni HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!