isadora- 606 second nail



På mina naglar har jag ett nagellack från isadora, second nail. Detta är vad som stpr om nagellacket på hemsidan:
IsaDora Wonder Nail 606 Second Nail

Second Nail är räddningen för mjuka, tunna och sköra naglar som 
lätt bryts, splittras och skivar sig. Den bygger upp volym i ett pensel-
drag. Ger ett extremt motståndskraftigt, tjockt, jämnt lager som skyddar nagelns yta, kanter och topp mot slitage.

Naglarna blir anmärkningsvärt starkare, tjockare, jämnare och 
hårdare. Högglansig, polerad finish. En sann nagelbyggare! 
Hjälper till att vårda och återställa naglarna till sitt optimala tillstånd.

Second Nail innehåller aktiva ingredienser som bevisat härdar och förbättrar naglarna efter 4 veckors regelbunden användning. Kan användas som baslack eller ensamt för en högglansig transparent, naturlig nagelmake-up. Applicera 1-2 lager. 
Avlägsna med IsaDora Nail Polish Remover.
Fri från farliga ingredienser med hänsyn till hälsa, allergier och miljön.

Jag har visserligen bladtunna naglar, men jag tror inget nagellack i världen kan råda bot på det! Så min lilla recension innehåller tyvärr ingen bedömning på om nageln verkligen blir starkare, då jag alltid har förstärkning av konstmaterial på naglarna. Jag har heller inte använt den tillräckligt ofta för att den skulle haft någon chans att förbättra min nagelkvalité.

Vad jag kan säga är dock att det faktiskt bygger upp ett tjockt skyddande lager smidigt över nageln, jag som är ett fan av vida borstar tycker också att det är supersmidigt att måla med. Lacket torkar fort och ger som lovat en glansig jämn yta. Jag har två tjocka lager på bilden, och tillskillnad från många andra lack klarar detta utan problem av att läggas tjockt utan risk för bubblor och så vidare. Färgen är superfräsh, lite ljusare än den naturliga nagelfärgen, man känner sig så ren och elegant med detta på naglarna!

Första lagret blir väldigt transparent, med två lager lyser den fria kanten igenom något och det är så jag tycker att lack som dessa ska läggas. Med ett eller två lager till får du den säkert helt täckande. Ett stort plus för att lacket torkar så snabbt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!