H&M turquoise glitter eyeliner

Glittereyeliners är en jäklans smart och smidik produkt för att piffa till de enklaste sminkningarna till att passa även till festligare tillfällen! Denna kostar 40 kr om jag inte minns helt fel och finns alltså på H&M.
 
 
Den har en smidig liten applikator utformad som en smal pensel vilken passar perfekt till just glitter. Är du känslig ska du nog undvika den, jag minns att jag blivit irriterad i huden en gång efter att jag använt den. Glittret är inte supertätt och det är kanske här det märks att det är mer av en budgetprodukt jämfört med de som kostar lite mer. Effekten är dock fortfarande vacker och det gör också att det blir smidigare att dutta ut glittret lite över hela ögonlocket om du inte vill använda den just som eyeliner. För att få en mer täckande effekt fungerar det kanon att lägga den över tex en ögonpenna i liknande färg.
 
 
Till vänster är enbart eyelinern, till höger lagd över pennan secret agent från MUS.
 
Är du ingen flitig användare av glitter i dina sminkningar tycker jag verkligen dessa är något att satsa på! Gillar du däremot glitter i olika färger gör du bättre i att köpa en mixing liquid från make up store som du sedan kan använda med en eyelinerpensel ihop med lösglitter och öra din egen eyeliner. Var noga med att det är glitter anpassat för smink och inte vanligt hobbyglitter bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!