challange, day four- Purple haze

Här kommer tydligare bilder på sminkningen jag hade idag, jag fortsatte med utmaningen och idag var det dags för "purple haze". Jag hade tänkt att komplettera det hela med lila läppar också, men kände att det räckte med ögonen sen.







Sminkningen i sig är otroligt enkel att göra. Börja med en mörk skugga i ytterkanten längst undre fransraden, här har jag scale från MUS. Tona in en ljusare skugga från innerkanten, denna från Elf. Lägg en ljus skugga i globen, eftersom vi inte lägger någon skugga pån locket behövs ingen primer. Lägg sedan en ordentlig eyeliner och mascara- klart!

Kommentarer
Postat av: natta

hej! :) vi har använt mörk studio foundation att shada med men jag personligen tycker det är lättare att jobba med torr skugga för det går mycket fortare. Vill man dock ha ett mer markant/synligt resultat är ju krämskugga bättre och man kan nog forma bättre med det. Annars kör jag med ögonskuggan " smog" =)

kram

2012-04-13 @ 20:30:11
URL: http://naatta.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud vad fräsch det blev med den rosa skuggan! :)



Jag är nästan undra på att jag kommer göra det, men vill egentligen inte slita på håret, det är redan slitet... Men gör det du!Ombre är sjukt snyggt! :)

2012-04-15 @ 22:11:47
URL: http://anderssonpaulsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!